معرفی دوره‌های گروه آموزشی فنی مهندسی

معرفی گروه آموزشی هنر و رسانه

افتتاح ارم گالری

کلیپ رونمایی و افتتاح طرح های فرهنگی دانشگاه شیراز

گزارش صداوسیمای مرکز فارس از افتتاح زیست‌بوم کسب و کار دانشجویی

درباره مرکز

دانشگاه علاوه بر آموزش باید به فرهنگ، تزکیه و اخلاق، معنویت و مهارت آموزی نیز توجه نماید. دانشگاه یک نهاد صرفاً آموزشی یا پژوهشی نیست، بلکه نقشی حیاتی در جهت توسعه و تقویت سرمایه‌ی فرهنگی و اجتماعی و کار و تلاش جامعه که از تأکیدات دین مبین اسلام است، دارد و بسیاری از کارکردهای خرد و کلان نهاد دانشگاه در ذیل کارکردهای فرهنگی آن تعریف می‌شود. این مأموریت با کارکرد دانشگاه­های نسل چهارم که مسؤولیت اجتماعی و فرهنگی را جزئی از مأموریت خود می­دانند، نیز همراستا است.

دانشگاه محل تربیت متفکران و دانشمندان و هنرمندان و مدیران آینده کشور است که، در جهت بخشیدن به حرکت‌های گوناگون فکری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه بسیار مؤثرند. دانشگاهی پویاست که بتواند در کنار توجه به کنشگری فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دانشجویان خود، بر  بعد مهارتی، هنری و اشتغال دانشجویان، تمرکز لازم را داشته باشد.

دانشجویان می‌توانند مشکلات و مسائل کشور را حل کنند و باعث پیشرفت و ارتقا و آبادانی آن شوند که علاوه بر داشتن دانش روز و احاطه بر راهکارهای علمی، از نظر اخلاقی و فرهنگی نیز مهذب و متعهد باشند. دانشجو در دانشگاه علاوه بر آموزش و پژوهش باید فرصت مشق و تمرین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانند نهادسازی، حرکت‌های گروهی، تجربه‌های زیستی(خوابگاه)، سخنرانی، مباحثه، و مناظره و نقد و انتقاد را داشته باشد. دانشگاه باید بتواند یک جنبش نرم‌افزاریِ همه‌جانبه و عمیق در اختیار این کشور و این ملت بگذارد تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهادها و با قالب‌ها و نوآوری‌های علمیِ خودی بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزشهای اسلامی را بالا ببرند .

فراهم نمودن زمینه‌ی اینگونه فعالیت‌ها و حرکت‌های اثر بخش دانشجویی فرهنگی در دانشگاه بر عهده‌ی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه می‌باشد.

نقش انکارناپذیر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان آموزش‌های غیررسمی در جذب استعدادها، شکوفایی توانمندی‌ها و افزایش تجربیات سودمند و ضرورت تولید علم و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و رشد معنویت بر اساس مبانی اسلامی از سوی دانشگاهیان، اهمیت و جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه را بیش از پیش نمایان می‌کند.

لذا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز بر آن شده است تا طبق وظیفه‌ی ذاتی و قانونی خود مرکز آموزش‌های فرهنگی دانشگاه شیراز را با نام «مهراد» و با رویکرد و راهبرد «آموزش مهارت‌محور و کارآفرین، هنر متعهد و تمدن ساز و علوم انسانی اسلامی» ویژه ی دانشجویان، اساتید و کارکنان این جامعه‌ی فرهیخته راه اندازی نماید.

تاریخچه زیست بوم کسب و کار دانشجویی دانشگاه شیراز

در آغاز سال جاری مقام معظم رهبری با نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» بر راهبرد جهش تولید با محوریت و مشارکت مردم تاکید نمودند.  ایشان دراین باره می فرمایند: اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّت های بزرگی وجود دارد. بنابراین به همت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز و در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبر انقلاب و استفاده از زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری موجود در دانشگاه برای حمایت از تولید و مشارکت اقتصادی جمعیت فعال دانشجویی، زیست بوم کسب و کار دانشجویی دانشگاه شیراز با شعار هر دانشجو یک مهارت طراحی و در مرداد ماه 1403 راه اندازی شده است.

رونمایی از چهار طرح فرهنگی دانشگاه شیراز

چهار طرح فرهنگی دانشگاه شیراز شامل پژوهشکده دانشجویی، زیست‌بوم کسب‌وکار دانشجویی، طرح تشویقی‌ترویجی کتابخوانی «ویتامین ک»، مرکز آموزش‌های فرهنگی، هنری مهارتی «مهراد»، با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد. ادامه . . .
 

افتتاح دفتر زیست‌بوم کسب‌وکار دانشجویی و مرکز آموزش‌های فرهنگی، هنری مهارتی مهراد

همزمان با سفر معاون فرهنگی وزیر علوم، دفتر زیست‌بوم کسب‌وکار دانشجویی و مرکز آموزش‌های فرهنگی، هنری مهارتی مهراد دانشگاه شیراز افتتاح شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، آیین گشایش دفتر زیست‌بوم کسب‌وکار دانشجویی و مرکز آموزش‌های فرهنگی، هنری مهارتی مهراد دانشگاه شیراز صبح چهارشنبه ۳مردادماه ۱۴۰۳، با حضور معاون فرهنگی وزیر عتف و هیئت‌همراه برگزار شد.  ادامه . . . .
 

افتتاح ارم‌گالری

 

با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم، فروشگاه محصولات و دست‌ساخته‌های هنری دانشجویان دانشگاه شیراز با نام ارم‌گالری (واقع در بولوار ارم، نبش کوچه ۵) افتتاح شد.  ادامه . . .